Mad Max (1979)


mad max 1979“They say people don’t believe in heroes anymore. Well, damn them! You and me, Max, we’re gonna give ’em back their heroes!”

Daca tot e Mad Max Month pe blogul Piratului Cinefil m-am gandit sa aduc la suprafata primul film care a adus un nou concept pentru post-apocaliptic. Regizorul George Miller putem spune ca e un geniu al vremii lui prin lansarea unui film care a prins la public, o directie cinematografica originala care reda perfect din moda acelor ani. 1979 e anul in care regizorul a reusit sa stranga banii necesari de-a realiza si lansa primul Mad Max, a lucrat o perioada ca medic in camera de garda a unui spital. De aici ne putem da seama o anumita preferinta pentru a filma curse de masini precedate cu tot soiul de accidente spectaculoase.

In rol principal la distribuit pe Mel Gibson care prin intermediul acestui film a devenit o fata cunoscuta a cinematografiei, actorul a inceput sa fie distribuit in multe filme importante ale vremii: Gallipoli (1981), continuarile Mad Max (2, 3), Lethal Weapon; fiind considerat eroul filmelor de actiune, chiar si-a permis refuzarea rolului de James Bond. O franciza ce l-a lansat pe Gibson in lumea buna a filmelor, un bun mod de-a ne aminti ca anumite filme impresionante la vremea lor au reusit sa faca cunoscuti actori cu potential urias.

Dupa ce am vizionat toate filmele (4) din seria Mad Max pot afirma ca primul si ultimul film sunt diametral opuse care ne arata evolutia tot mai perfectionata a acestei francize. Primul Mad Max este “cel mai cuminte” in comparatie cu explozivul “Fury Road”. Un inceput de viziune care desigur isi merita laudele pentru a initia lumea justitiarului care merge in cautarea dreptatii cu orice scop. Putem vedea pentru prima data din cursele cu motoarele turate la maxim pentru a dovedi priceperea prin nebunia antagonistilor si priceperea justitiarului Max, ce isi duce la bun sfarsit fiecare misiune. Inceputurile decaderii societati este bine reprezentat prin filmele urmatoare ce reda o lume tot mai putin sigura si mai greu de supravietuit in ea.

Extremismul este intr-un stagiu latent care oricum trezeste spiritul dreptatii:

“I am the Nightrider. I’m a fuel injected suicide machine. I am the rocker, I am the roller, I am the out-of-controller!”

mad max 1

6 thoughts on “Mad Max (1979)

  1. în general refuz sa vad un film cu titlul –2, –3, s.a.m.d ☺ Consider ca este ca o gluma pe care o auzi de mai multe ori – ai apreciat-o prima data si ai râs bine, apoi …
    Lectia am primit-o cu Rambo 1, 2, 3, 4…etc! NU mai pot sa vad si sa aud despre acest film :))
    Dar daca spui ca seria Mad Max difera de la un numar la altul, poate ma incumet si vizionez si eu ultima realizare cinematografica. Multumim pentru recoamndare!

    1. sa stii ca ai dreptate dar sunt cateva francize care isi merita cel putin o vizionare pe fiecare parte…Mad Max e una dintre acelea, 2 si 3 sunt filme bune iar al 4 lea e demential ca si actiune si concept post-apocaliptic…in curand urmeaza recenzia 😀

  2. “Mad Max” (primul) mi-a placut foarte mult! Cred ca am vazut si “doi”, dar nu mai stiu… A fost o perioada cand vedeam filme de gen “pe banda” si e posibil sa le cam ametesc. 🙂 Imi place genul, asa ca s-ar putea sa caut si “urmarile” primului.

  3. Am vazut seria, anul acesta iese sau a iesit, nu mai stiu, continuarea si de-abia astept sa vad cum a fost updatat. Daca nu ma insel, unul din filme e si cu Tina Turner, nu?

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.