Chuck Norris versus Comunism


Dacă nu stiaţi, HBO continuă șirul documentarelor care pot fi vizionate fără abonament cu producția Chuck Norris versus comunism, aceasta fiind disponibilă la liber pe HBO GO, timp de o lună. La prima vedere titlul îţi atrage atenţia şi aproape inevitabil a stârnit curiozitate dincolo de ocean. Chiar dacă Chuck Norris n-a răspuns „chemării”, actorul Tom Hanks a picat în plasa titlului și recomandă vizionarea acestui film, scriind pe pagina sa de facebook: Trebuie să vedeţi acest film. Ilustrează perfect puterea pe care o are cinema-ul de a schimba lumea – arătând cât i-a plăcut ideea documentarului. 

Photography by Kev Williams

Filmul spune povestea Irinei Margareta Nistor, traducătoare a pieței negre a casetelor video, cu impact în viaţa românilor. În România anilor ‘80, mii de filme din afara graniţelor au trecut de Cortina Roșie, cinematografia devenind un mediu de refugiu şi libertate pentru oameni. Printre altele avem și câteva detalii tehnice din spatele producerii la negru: de la scule electrice la întreg procesul de distribuire.

Documentarul Chuck Norris versus Comunism este regizat de Ilinca Călugăreanu și co-produs de HBO Europe.

3 gânduri despre „Chuck Norris versus Comunism

  1. Eu îmi mai aduc aminte. Era o adevărată sărbătoarea reunirea cu amicii la un film pe video, iar aparatele în sine se aduceau pe sub mână de unde puteai, din vestul Europei, noi sau mai degrabă second-hand. Casetele la fel, și ele oricum circulau la schimb până le vedeau toți. Filmele erau apreciate la maximum, iar Margareta Nistor era eroul din toate, fie că era bărbat sau femeie, tânăr sau bătrân… ea era în toate :)) Îmi amintesc că am văzut așa ”Fălci 1” dacă nu mă înșel, ”Dirty dancing”, un film mai necunoscut numit ”Cocktail”, cu Tom Cruise puștan frumos. Și altele, mai neimportante, cu Chuck Norris însă nu gustam că nu eram potrivită genului🙂 Dar auzisem de el, ca și de Arnold sau Bruce Lee, astea erau gusturile atunci🙂
    Uneori, rar, mai scăpau filme bune la Tvr duminica seara, gen comedii cu Norman sau love-story-uri cu cei din generația Bette Davis, și era eveniment. Mai erau filme bune și miercurea, la Telecinematecă. De reținut însă că asta doar cam după 1982-83, că până atunci, și în anii 70, era normală situația, erau filme difuzate aproape odată cu apariția lor și seriale americane sâmbăta seara, fără probleme. De exemplu ”Războiul stelelor” a fost adus inclusiv până la ”Imperiul contraatacă”, asta fiind prin 1983. Apoi aproape brusc s-au tăiat toate, nu știu ce demență a intervenit, în al cui cap, dar filmul debenise o distracție greu accesibilă.
    Uite aici dacă ai timp să arunci un ochi cândva https://prinpreajma.wordpress.com/2013/08/08/nostalgii/

    Am să mă uit și eu la recomandatul tău de aici, cred că e interesant și sper să îl găsesc repede pe undeva.

    1. O poveste impresionanta, multe din detaliile descrise de tine le vei gasi in documentarul de mai sus. Ce zici de un guest post al povestii tale aici pe blogul meu? chiar as putea prelua comentariul tau si daca doresti sa mai adaugi ceva, cu siguranta multi se vor regasi in cele descrise de tine.

      1. Dacă îți este de folos ceva din ce povestesc, eu mă bucur. Nu am timp suficient de obicei, dar am să încerc să trec mai des pe la tine și să mai las impresii și păreri, îmi face plăcere să-mi amintesc sau doar să comentez din prezent (sunt destul de bun fan filme ale anilor din urmă), așa că mai adaug aici sau la altă postare, cu siguranță.
        Și apropo de recomandarea ta de aici, chiar azi am văzut un promo la HBO și era și el pe lista din vara asta…. deci nu îl mai caut, că vine el singur, cât de curănd😉

Lasă un răspuns

