[recenzie] DVD: Spectre (2015)

Spectre_DVD

Pot spune ca am apucat sa descopar ca cinefil doar partea “contemporana” a francizei, unde celebrul personaj a suferit importante schimbari de la misiunile abordate pana la personalitatea sa, fata de trecutul sau de spion. Skyfall a anuntat schimbarea incepand cu titlul care pentru prima data nu foloseste ca inspiratie din povestile lui Ian Fleming, fiind numit pur si simpluSkyfall, denumire despre care ati descoperit mai multe odata cu vizionarea filmului.

Daniel Craig s-a aflat in postura de agent MI6 pentru a treia oara, credeam ca acel rol ii va fi iesirea de pe marea scena ca James Bond, care de altfel era una glorioasa in vremuri grele pentru acest serviciu secret. Trecand la lucruri concrete cum ar fi desfasurarea actiunii, am descoperit un “storyline” structurat la modul clasic, cu o explozie a actiunii in primele secvente filmate urmate de piesa introductiva a cantaretei Adele.

Un al patrulea rol in aceiasi nuanta sumbra il gaseste in al 24-lea James Bond numit Spectre. Sunt multe momente perfect directionate pentru a cunoaste mai bine fata umana a lui James Bond si relationarea mult mai realistica cu personajele din jurul sau. Aceasta abordare realista asupra personajului principal face parte dintr-un trend cinematografic la moda in ultimul timp, o apropiere sentimentala fata de protagonist ce da o alta alura filmului. Spectre si Skyfall au avut tendinta de a mentine aceiasi atmosfera prin descoperirea a mai multe aspecte din trecutul vietii personale a spionului, sunt curios daca aceasta introspectie va continua si in urmatoarele „episoade”.

Detalii:

Titlul original: Spectre

Titlul in limba romana: Spectre