Filmul Orizont in lansare de gala la Oradea


Anterior am scris despre primul lungmetraj (Morgen) al regizorului Marian Crisan. Acum doresc să atrag atenția asupra faptului că un nou film al său ajunge pe marile ecrane din România, mai mult de atât în lansare de gală la Oradea (orașul natal), București și Cluj. Este vorba despre filmul Orizont, ce se pare a fi un thriller bazat pe faimoasa nuvelă Moara cu Noroc. Îl găsiți în cinematografele din toată țara, din 12 februarie.

orizont poster 2016

Vă las o parte din interviul cu Marian Crișan via Cinemarx:

Cinemarx: Filmele pe care le faceți par a-și propune să cartografieze o zonă. Insisați să numiți orașe (Salonta, Cluj, Turda – astea doar în ”Orizont”). În general, filmul românesc se petrece la București sau… altundeva. De ce la dvs. e altfel?

Marian Crișan: Mă simt legat de ținuturile natale, dar mai ales de oamenii de acolo. Mi-e mai ușor să vorbesc despre caractere și despre oamenii de acolo. Cinematograful este și despre asta, despre oameni și locuri. Cred că e important ca arta să aibă un aer local, să existe diversitate și puncte de vedere diferite. În ”Morgen” am filmat și imaginat secvențe în peisajele în care am copilărit, în peisaje în care m-aș descurca și cu ochii închiși. Caracterele din ”Morgen” sunt inspirate de oameni lângă care am trăit, la care țin foarte mult. Am nevoie de asta când scriu. La fel a fost la ”Rocker” și apoi la ”Orizont”.

”Morgen” a fost cu emigrare. ”Rocker” a fost cu alienare. Iar ”Orizont” include câte ceva din ambele teme. Cum și când a apărut dorința ca filmele dvs. să comunice între ele?

marian crisan regizor

2 gânduri despre „Filmul Orizont in lansare de gala la Oradea

Lasă un răspuns

