Steve Jobs (2015) – o biografie intriganta


„I sat in a garage and invented the future because artists lead and hacks ask for a show of hands!”

steve-jobs film

O bucata de vreme am evitat sa vizionez acest film, poate si datorita faptului ca s-a pus un mare accent in ultima perioada pe persoana lui Steve Jobs. Vorbim aici de doua ecranizari biografice, la doar 4 ani de cand tipul a trecut pe cealalta lume. Oricum primul Jobs din 2013 nu l-am vazut, Ashton Kutcher fiind actorul ce l-a interpretat, iar recenziile n-au fost deloc entuziaste.

In 2015 cu a doua incercare biografica, cu ajutorul mult mai credibilului Michael Fassbender, s-a ajuns la un oarecare succes. Cu 4 nominalizari la Globurile de Aur din care 2 castigate in dreptul actritei in rol secundar –Kate Winslet– si cel mai bun scenariu adaptat, completate de doar 2 nominalizari la Oscar: cel mai bun actor –Michael Fassbender– si cea mai buna actrita in rol secundar -Kate Winslet-. Vedem o recunoastere in dreptul distributiei, cauza este una bine definita datorita concentrarii asupra personajelor, in special Steve Jobs.

Steve Jobs

Chiar daca nu sunt un fan al personajului respectiv iar filmul mi-a dovedit-o, pot sa spun ca productia este una reusita. Mai mult de atata reuseste sa aduca la suprafata aspecte din viata acestuia, inainte de marile evenimente create de el, ce au marcat istoria informaticii. Interactiunea cu Steve este una intensa, actiunea il surprinde in plin act al creatiei, iar organizarea perfecta a lucrurilor sunt prezentate ca unul dintre punctele sale forte.

Am putea spune ca il gasim la mai multe rascruci de drumuri, dar mersul lucrurilor nu pare a fi aleatoriu, ci planificat cu meticulozitate, in asa fel incat isi croieste drumul in directia pe care o doreste; desigur inevitabil toti ajungem in acelasi punct.

La inceput stiam doar povestea cu garajul iar acest film mi-a aratat si lumea din afara acestuia, momentele istorice fiind inspirate dupa cartea sa biografica…deci e o  interpretare destul de sigura. In concluzie un film bun, as putea spune „istoric”, din spatele cortinei fiind marcant pentru secolul XX al tehnologiei si ceea ce a venit dupa.

Trailer:

4 gânduri despre „Steve Jobs (2015) – o biografie intriganta

  1. Nici eu nu eram foarte entuziasmată să îl vizionez (aidoma, treaba cu mega promovarea mainstream Apple și Steve Jobs), parcă i-aș da o șansă acum după ce am citit la tine..🙂 Mie Fassbender mi-a plăcut cu adevărat, pentru prima oară, în Macbeth. Un film extraordinar și subestimat, aș zice..

    1. Unul dintre cele mai bune filme biografice, consider ca anul trecut la intrecut doar Trumbo (Cranston concureaza contra Fassbender la Oscaruri). Ce mi s-a parut interesant a fost personalitatea lui Jobs si stilul alert de a prezenta evenimentele din jurul lui. Urmeaza sa vad si eu Macbeth.

Lasă un răspuns

