Muzica clasica in filme (1) : Maurice Ravel


maurice ravel

Pentru ca destul de recent am trecut pragul Filarmonicii de Stat din orasul natal (Oradea), unde am avut ocazia sa ascult din muzica compusa de compozitorul francez Maurice Ravel, m-am hotarat sa deschid o categorie de articole care sa aiba ca tematica muzica clasica din filme.

Abordarea acestor articole va fi strict in dreptul soundtrack-ului al filmelor de mentionat in care se aude fiecare compozitor. O initiativa care vine sa aiba un impact asupra cinefilului care va fi capabil sa recunoasca un anume compozitor din muzicalitatea filmelor… o revelatie ca de genul: „Nu se poate acesta e Ravel…Maurice Ravel”

Mai jos din filmele in care se aude:

  1. The Dark Knight Rises (2012)

wallpaper catwoman and batman

1899 : Pavane pour une infante défunte 

2. Birdman (2013)

birdman maurice ravel

1914: Piano Trio in A Minor

3. Biutiful (2010)

Adagio Assai (Piano Concerto in G)

4. An Education (2009)

an education wallpaper

1905: Introduction et allegro pour harpe, flûte, clarinette et quatuor à cordes

5. The Immigrant (2013)

the immigrant

1908 : Ma Mère l’Oye

Multumiri Bihor.eu pentru bilete.

5 gânduri despre „Muzica clasica in filme (1) : Maurice Ravel

  1. M-ai făcut să caut The Immigrant doar pentru a vedea cum au încadrat melodia superbă a lui Ravel în film. Recunosc, subiectul, perioada și distribuția mă atrăseseră, dar acum sunt convins. Must watch!🙂 Felicitări pentru demers! Să mai fie😀

    1. Si eu am fost surprins sa descopar cu aceasta ocazie cum anumite filme ascund astfel de detalii muzicale, plus ca mi-a reamintit de The Immigrant pe care n-am apucat sa-l vad in sezonul Oscarurilor. Merci de incurajare. As vrea sa revizitez filarmonica si de acolo sa „primesc” urmatorul compozitor.

Lasă un răspuns

