Stropitorul stropit


The Sprinkler Sprinkled

Ma delectam dintr-o carte de-a lu’ nea Caranfil pe unde am dat de-o descriere istorica a primei comedii din cinematografie, Stropitorul stropit, realizata de Louis Lumiere in anul 1895. Pentru ca am avut intotdeauna o inclinatie spre gradinarit si aranjat pe ici pe colo prin gradina, aceasta comedie initiatica imi aduce aminte de multe intamplari la fel de haioase de prin gradina. Interesant e faptul ca aceea intamplare a ramas de-a lungul timpului o situatie destul de uzata pentru comedia de situatie din plotul multor filme, a reusit de fiecare data sa starneasca zambete.

49 de secunde ce a inspirat viitorul printr-o simpla ilustrare comica, un prim exemplu de idee geniala pentru a dezvolta un comic de situatie briliant, printr-o prima ilustrare a unei povesti fictionale in cinematografie. Eu cred ca ilustrarea primilor pasi in lumea cinematografului e un lucru la fel de important ca si fenomenul de atractie din ziua de azi, din jurul filmului. De aceea pentru o reamintire a valorilor trecutului prin „culturalizare”, m-am gandit la  o tentativa de remake, sper fara a starbi din valoarea inestimabila a acelui moment.

Ideea m-a trasnit dupa ce am citit intrebarea: „Ce obiect de gradinarit ti-ar fi de cel mai mare folos?” , o campanie care nu m-ar fi tentat pentru profilul blogului meu daca nu mi-ar fi trebuit un furtun. Asa ca cei de la Gardenpedia au in stoc  furtunul necesar pentru recuzita mea de filmare.

Intr-un viitor articol veti afla daca am reusit sa filmez magicul moment din trecut, pana atunci va las cu originalul.

P.S. ce scena de film dintr-o gradina ar merita un „remake”?

Un gând despre „Stropitorul stropit

Lasă un răspuns

