A Clockwork Orange


„It had been a wonderful evening and what I needed now, to give it the perfect ending, was a little of the Ludwig Van.”

Cu atatea referinte la adresa acestui film si la imensitatea cinematografiei abordate in sens „inovativ”, iti vine cam greu sa-ti expui punctul de vedere, aparent contra curentului, dupa cum urmeaza:

Cum faci un film celebru? e simplu: te joci de-a noutatea in vremurile ce le traiesti, surprinzi printr-o abordare violenta dupa care reflectezi ideatic la toate cele intamplate…expui o muzica contrastanta ce ofera o senzatie niciodata experimentata la un asemenea nivel…sochezi vizual iar in acelasi timp expui inteligent o serie de idei adaptate din lumea cartii…

A Clockwork Orange e asa de celebru incat dupa lansare din 1971, zeci de ani mai tarziu a fost interzis in mai multe „locuri”: Irlanda pana in anul 2000, Marea Britanie, chiar de catre Kubrick (1973-1999), in Spania si Coreea de Sud (inca e interzis…traiasca internetul).

Criticat pentru expunerea unei violente extreme, dar pozitiv primit de critici de specialitate si recunoscut oficial prin 4 nominalizari la Oscar.

Te surprinde experimentarea unui mediu social in continua schimbare ce are parte de membri cetateni, deloc in deplinatatea facultatilor mintale, o lume plina de ironie, cu un simt al „umorului” sustinut prin muzicalitatea muzicii clsice si sarcasmul ciudatelor personaje. E unul dintre filmele ce nu se da la o parte cand vine vorba de-a soca prin ceea ce expune, dar  l-as recomanda mai departe pentru portia de moralitate…

  „The Durango ’95 purred away a real horrowshow – a nice, warm vibraty feeling all through your guttiwuts. And soon it was trees and dark, my brothers, with real country dark.”

 

10 gânduri despre „A Clockwork Orange

  1. Spre rusinea mea, persoana cu pretentii de cinefil amator, am sa recunosc umil ca nu am vazut (inca) filmul asta. TVR l-a difuzat de cateva ori, dar niciodata nu am avut intentia de a-l urmari. De ce, nu stiu… oricum, am de gand sa se schimbe asta si multumita cronicii tale mi l-ai readus in atentie. Curiozitate de a-l urmari se datoreaza faptului ca a fost interzis ani de-a randul in multe tari.

  2. E un film care mi-a facut psihicul sa tipe si sa stranga din dinti. E la fel ca senzatia pe care o ai dupa ce te trezesti dintr-un vis ciudat, si de care nu poti scapa nici dupa ce iti torni o galeata de apa rece in cap.

  3. @Angela si eu abia am fost convins sa-l vizionez si nu-mi pare rau ca am facut-o, pe la TV chiar n-am observat vreo difuzare, poate pe la ore tarzii, sa stii ca intr-un timp TVR dadea dupa ora 10 niste filme de calitate
    @Teo ma gandesc ca l-ai vazut la o varsta mai frageda 🙂
    @Maria nu am citit cartea dar nu cred ca as fi in stare la un nou soc 🙂

  4. Intr-adevar, un film tare interesant, cu un legacy notoriu. Interesant cum a fost transpusa o miscare artistica-politica-violenta, ‘trupa de soc’ se aseamana tare mult cu futurismul, intr-un context nou, per total carnavalesc!

Lasă un răspuns

