Blindness


Blindness un thriller psihologic care exploreaza natura umana,conditia fragila a umanitati,dezumanizarea si un colaps al civilizatiei redat uneori intr-o lumina post-apocaliptica.

Regizorul Fernando Meirelles (“The Constant Gardener”) ne aduce un film dur a carui poveste este despre o maladie,o epidemie ce are rezultat orbirea care se abate asupra locuitorilor unui oras.

Se pune accentul pe relatiile inter-umane,pe decadenta omului,o reflectie asupra cat de primitiva poate sa ajunga fiinta umana,de la brutal la grotesc intr-o lupta de supravietuire  ce  duce  la lipsirea totala de orice concepte morale;de aici va rezulta scopul aproape  moralizator al filmului care te implica si te obliga sa reflectezi asupra unor subiecte si situatii mai delicate.

Daca toate acestea nu te-au convins poate distributia isi va spune ultimu cuvant:Julianne Moore,Mark Ruffalo(“Zodiac”),Danny Glover,Gael García Bernal(“Babel”) ,Alice Braga (“I Am Legend,” “City of God”).

13 thoughts on “Blindness

  1. viziune stranie. dar film bun de tot. desi, mi-a placut mai mult The Happening, pe care il vad in aceeasi categorie …

  2. da, e sub nivelul asteptarilor, demult asteptam o ecranizare dupa saramago, filmul nu-i rau, dar subiectul i-ar fi permis mai multe…spre exemplu m-a enervat f tare o replica schimbata, la un moment dat un caine mananca dintr-un om…mort 😀 si tipa, vazatoare zice (in carte): un caine mananca un alt caine, atunci cand e intrebata de hoarda nevazatoare de ce s-a oprit pe cand in film…nu mai stiu exact cum era, dar oricum replica era total schimbata, n-am inteles de ce :)))

  3. Da, plus ca spitalul nu era organizat in acelasi fel! Sunt multe diferente, dar per total romanul e o capodopera, comparativ cu filmul. Totusi, a fost o ecranizare buna, care a respectat principiile de baza :).

  4. Eu am vazut intai filmul si mi-a placut.
    Apoi am citit cartea si am asociat cumva imaginile din film cu descrierile lui Saramago (poate ca aveam nevoie de asta intr-un fel).
    Apoi am revazut filmul si mi-a confirmat ca, indiferent cat de buna e cartea, filmul este la fel de bun, aducandu-ne elemente noi si personaje interesante. Un film care are meritul sa se ridice spre nivelul cartii (spre deosebire de multe alte exemple)…

Leave a Reply

